24 marca 2014

Sondiv

Dziś jeszcze jeden post na temat języka Atrian. Co powiecie na małą lekcję Sondiv ? Wiem, że kilkoro z was na pewno to zainteresuje, bo nie raz pisaliście w komentarzach, że chcielibyście poznać bliżej ten język, a nawet nauczyć się kilku słówek. Także dziś jest szansa! Wiecie, co robić :D

ALDOVOS - do widzenia/żegnaj
ALYAKSON - cześć (krócej - YAKSON)
LEGLAS ATEIZ - proszę
ASOLUVIV - dziękuję
ENDEN IGEL? - Co tam?
ITREJIVIL - Atrianie

LEN - dziewczyna
DOB - chłopak
YOS - kwiat




KSEN - słońce

KSAYAN - słońca

KSEMIS - lampa

KSEMIL - lampy

KESON - jasny/bystry

SOKSON - błysk/płomień/wybuch

SOKUMIV - światło

IKSON - świecić/błyszczeć

Ilen iktir. - Dziewczyna śpi
Alen aktar. - Dziewczyna spała.
Ilen idiya adob. - Dziewczyna trzyma chłopca.
Alen adayu udob. - Dziewczyna trzymała chłopca.
Ilen isima ayos udob. - Dziewczyna deje chłopcu kwiat.
Alen asamu uyos idob. - Dziewczyna dała chłopcu kwiat.

Di usedu - Bądź zdrowy

źródło

Co myślicie o ich języku ? Mimo, że na prawdę mi się podoba to się cieszę, że nie uczymy się go w szkole, bo za nic w świecie nie ogarnęłabym ich alfabetu :D Tak w ogóle jakiego języka uczycie się poza angielskim oczywiście ? Ja i Khaleesi po gimnazjalnej przygodnie z niemieckim, w liceum poszłyśmy na hiszpański, który swoją drogą jest świetny! :)

+ pamiętajcie o naszej ankiecie.

3 komentarze:

  1. Fajny post :) Co do ich języka to muszę przyznać ,że jest naprawdę ciężki. Nawet nie wiem jak niektóre słowa wymawiać ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja interesuje się kulturami azjatyckimi takimi jak Indie, Korea Płd. i Japonia, więc swego czasu uczyłam się sama języków z tych krajów, ale niestety nie wyszło, bo tak samemu z internetem to nie ma chęci na dłuższą naukę, a w mieście nie ma takich kursów. :/
    Co do języku Atrian to jest fajny, ale jak się go powoli wymawia xD.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudny w wymowie jest ale alfabet bardzo mi sie podoba :) wyglada magicznie. Ja ucze sie angielskiego i holenderskiego. Angielski bardzo lubie w brzmieniu a za to holenderskiego nie moge scierpiec. Koszmarny w wymowie a brzmi jakby ktos probowal rozmawiac majac wode w gardle, gulgocza strasznie jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń